נאוה בריאות ואיכות חיים בע"מ - מאמר-דיאלוג של גוף ונפש
 
 



ליעוץ: 09-9510981

     

    
רילקסטין ® RELEXSATIN  |  בדיקת סמים  |  60 -פרוביוטיקה 6 ביליון probiotics  |  הפרעות אכילה  |  תופעות הריון  |  פרוביוטיקה  |  L – גלוטמין ( GLN )  |  גרד בקרקפת  |  גרד באיבר המין הנשי  |  עור ,מחלות עור ונגעים עוריים  |  פתרון לנשירת שיער  |  ניהול אורך חיים בריא  |   פסוריאזיס  |  טרשת נפוצה  |  העור,מחלות עור וכיצד ניתן לעזור להן ע"י טיפול נטורופתי  |  ניקוי הגוף בריפוי בתזונה  |  אלומיניום  |  קרקפת שומנית  |  הקשר בין בדיקת שיער לגילוי מתכות כבדות, למחלת הסרטן  |  תזונה לנשים הרות ומניקות  |  הקשר בין בדיקת שיער למחלת הסרטן  |  מערכת חיסון חזקה עם מערכת עיכול בריאה  |  הקשר בין בדיקות שיער להחמרת האוטיזם בילדים  |  

מאמר מתוך עיתון "לאישה"
התפרסם 05.09.2001

גם הרזיה היא דיאלוג של גוף-נפש

 נאוה בויום, רופאה נטורופתית, קובעת שאפשר לרפא (!) בעיות של עודף משקל באמצעות תזונה.
בשיטת ההרזיה שפיתחה, המזונות המותאמים למטופלים הם ה"תרופות" שמנקות את האיברים הפיזיולוגים ואנרגתית.
"במצב הזה גם הפעילות הביוכימית וגם התיאבון שלנו מאוזנים"

בכיוון הרוח: "NAVA

לפני ספר שנים פיתחה נאוה בויום, רופאה נטורופטית, שיטת הרזיה ייחודית בשם NAVA. התובנה המרתקת, שעל בסיסה נבנתה השיטה, היתה שניתן לרפא בעיות השמנה באמצעות תזונה.

שאלה:

למעשה את קובעת, שלכל אחד אחד מאיתנו אפשר להתאים מזון מסוים, שאם נאכל אותו נרד במשקל, כאילו לקחנו תרופה?

DialogueBodySoul

תשובה:

"ממש כך. אני מציעה תזונה, שמטרתה לנקות את האיברים הפנימיים ולהביא להרמוניה הן בגוף והן בין הגוף לנפש, משום שהגעתי למסקנה, שהו תנאי בסיסי גם להרזיה וגם לשמירה על המשקל לאורך זמן.

את ה"תרופה", כלומר את המאכלים, אני מתאימה אישית לכל מטופל לאחר שאני מאבחנת את השורש הפיזי והנפשי של בעיית ההשמנה שלו".

שאלה:

למה הכוונה בניקוי איברים פנימיים?

תשובה:

"בהתאמה לכל איבר בגוף יש סוג מסוים של מזונות, שמנקים אותו, מעלים אותו אנרגטית ומגבירים את קצב תחלופת התאים וחילוף החומרים שלו.

התובנה, שמקשרת בין נתון זה לבין ירידה במשקל ושמירה עליו היא, שבמצב מאוזן גם הפעילות הביוכימית וגם התיאבון מאוזנים. הרמב"ם הגדיר את המצב הפיזי-נפשי הזה, כמקום שבו "המועיל הופך לטעים", כלומר להוויה שבה יש לאדם הבנה עמוקה לסוגי המזון הנכונים לו וגם הנאה מאכילתם".

שאלה:

תני דוגמה למתאם כזה בין איבר למזון.

תשובה:

"הכבד, למשל, הוא איבר שמנקה ומטהר כליטר וחצי של דם מידי יום, וכאשר אנחנו מתחילים את הבוקר עם כף שמן זית וכמה טיפות לימון אנחנו ממריצים אותו לבצע את תפקידו ביעילות מקסימלית. הטחול, למשל, מבצע טרנספורמציה וטרנספורמציה של דם ונוזלים, ושילוב של ירקות כתומים וירוקים בארוחה אחת מגביר את קצב העבודה הזאת. חשוב להבין, שכל עבודת הניקוי, שאליה אני מתייחסת, היא גם פיזיולוגית וגם אנרגטית".

נאוה בויום היא בת למשפחת התכשיטנים קאשי, אשר כונתה בעבר בשם 'משפחת הזהב'.

 "החינוך שקבלנו בבית" היא מספרת "ניתב אותנו למקצועיות ולמוסריות גבוהה, ולא משנה אם את מעצבת תכשיטים או עוסקת בבריאות. מגיל צעיר כבר עבדתי עם הוריי ונהניתי מאוד, אבל בשלב מסוים החלטתי לבחור במסלול חדש. אני אדם של אתגרים, והמימד הזה חסר לי משום שבאתי אל המוכן, כלומר אל עסק מאוד מצליח.

חיפשתי שינוי, והחיבור לחיים בריאים היה שם תמיד. בבית התייחסו אל נושא התזונה בכבוד, ולא במקרה אבי, יחזקאל קאשי בן ה-72, הוא עדיין אלוף הארץ בטניס ומשחק עם צעירים ממנו בעשרים שנה.

השקפת העולם הזאת מסבירה גם את העובדה, שהקדשתי ללימודי למעלה משש שנים: נטורופטיה, רפואה סינית, הומאופטיה, צמחי מרפא, התמחות בדיקור, תואר בינלאומי של HIELPRAKTIKER ודוקטורט, עם התמחות בפסיכולוגית גוף נפש".

שאלה:

איך הגעת לעיסוק בהרזיה?

תשובה:

"התחלתי להתחבר לנושא של עודף משקל לאחר שצברתי ניסיון בטיפול בבעיות אחרות, כגון עודף כולסטרול, יתר לחץ דם או מחלות גידוליות שונות.

שמתי לב לכך, שאחרי הצלחת הטיפול כולם רוצים להמשיך ולטפל גם בצד האסתטי. לרזות, להנות מעור יפה, לקבל ברק בעיניים. ההבנה הזאת הובילה אותי אל ההכרה שיש לי מפתח למשהו שכולם מחפשים. הבנתי שיש פה ידע שעדיין לא נעשה בו שימוש יצירתי".

שאלה:

לאיזה ידע את מתכוונת?

תשובה:

"לידע שאפשר להתאים לכל אחד את התזונה באופן אישי, על יסוד איבחון רמת המודעות הנפשית שלו למצבו הפיזי. בתהליך האיבחון אני בודקת מיכלול נתונים של גוף-נפש, כגון רמת חומציות, מתח נפשי, חילוף חומרים בכל איבר, הרגלי חיים, כושר גופני ונטיות רגשיות שונות, ועל בסיס הנתונים האלה אני תופרת לו חליפה של תזונה לפי מידה. למעשה אני נותנת למטופל את הפנס, שאיתו הוא יכול להסתכל על חייו ולהבין למה הוא זימן את אותן בעיות, מחלות או עודף משקל, ורק אחר כך מתחיל תהליך השיקום הבריאותי וההרזיה. בכל מקרה מובטח למטופל שהוא לא יחזור לאותו עודף משקל ולאותן פתולוגיות שהיו לו קודם, ולתהליך הזה קראתי בשם NAVA, מפני שהוא מייצג טבעיות, בריאות והתחלה חדשה".

שאלה:

את מדגישה את 'אריכות הימים' של השיטה.

תשובה:

"נכון, מפני שההנאה ממשקל נכון לאורך זמן חשובה לא פחות מההרזיה עצמה. אם באה אלי, למשל, אשה צעירה ועדינה שפחמימות פשוטות גורמות לה 'לתפוח' ולהיות בצקתית ואימהית כזאת, אז גם אם אגביל אותה לשלוש מאות קלוריות ביום ולא אתייחס אל הנתון הזה היא לא תרזה, או תרזה מעט, ובכל מקרה המשקל שלה יחזור מהר מאוד לקדמותו. אבל אם לאחר האיבחון, לפי כללים שונים של הרפואה הטבעית, אני אייעץ לה, למשל, לאכול משהו כל שעתיים, והיא תתחיל לחוות חוויה של שינוי וירידה במשקל. אני קוראת לדרך הזאת חוויה, כי היא לוקחת אותנו לכל מיני כיוונים וגם התפריט משתנה בכל שבוע".

שאלה:

מדוע התפריט משתנה?

תשובה:

"כי בכל שבוע אנחנו מנקים איבר אחר. בתחילה את הכבד ואחריו את הטחול, כיס המרה, הכליות ולבסוף את כל המערכת. בדרך זו משפיע הנקיון הפיזי על הנפש בתהליך של שינוי, שזורם עם כל אחד לפי צרכיו".

שאלה:

מהן שיטות האיבחון שלך?

תשובה:

"אני מתחילה בתשאול, שבנוי על יסודות ההומאופטיה, וממשיכה בחמישה איבחונים לבדיקת המצב הפיזי של הגוף. איבחון על פי גלגל העין, איבחון על פי הלשון, שזו שיטה ברפואה הסינית שמלמדת על מצב האיברים הפנימיים הן עכשיו והן פוטנציאליות, איבחון על פי גלגל העין, איבחון על פי הלשון, שזו שיטה ברפואה סינית שמלמדת על מצב האיברים הפנימיים הן עכשיו והן פוטנציאלית, איבחון לפי השיער, ובמקרה הצורך אני שולחת קווצת שיער למעבדה מיוחדת בגרמניה, ואיבחון לפי שישה סוגי דפקים, שגם הוא בא מהרפואה הסינית. אני בודקת כמובן את הדופק המערבי הרגיל, שמראה את הפתולוגיות שכולנו מכירים, אבל הדפקים היותר מעניינים הם אלה של הכליות, הטחול, הקיבה, כיס המרה והכבד. לאחר שיש לי את כל התמונה הפיזית אני מאבחנת את הקשר גוף-נפש, כלומר את המודעות הרגשית לבעיות הפיזיות.

בעיני זהו החל המעניין ביותר, והרבה מהמטופלים שלי חוזרים אלי מדי פעם כדי לבדוק רק את הנושא הזה, לדעת היכן הם נמצאים ולברר איך להמשיך את מסע החיים שלהם על מנת לשמור על ההישגים ואפילו לשפר אותם.
 

         

המידע באתר זה אינו מהווה התוויה רפואית ו/או תחליף לכל טיפול תרופתי ו/או התייעצות עם רופא מטפל, בכל מקרה של בעיה רפואית יש לפנות לרופא מטפל.
    סליקה מאובטחת באמצעות:
PAYPAL
לייבסיטי - בניית אתרים