www.green.nhw.co.il ברירת-מחדל  English  Russian   עברית  |  English  |  Русский



ליעוץ: 09-9510981

        
    
בדיקת סמים  |  בדיקת סמים  |  60 -פרוביוטיקה 6 ביליון probiotics  |  הפרעות אכילה  |  תופעות הריון  |  פרוביוטיקה  |  L – גלוטמין ( GLN )  |  גרד בקרקפת  |  גרד באיבר המין הנשי  |  עור ,מחלות עור ונגעים עוריים  |  פתרון לנשירת שיער  |  ניהול אורך חיים בריא  |   פסוריאזיס  |  טרשת נפוצה  |  העור,מחלות עור וכיצד ניתן לעזור להן ע"י טיפול נטורופתי  |  ניקוי הגוף בריפוי בתזונה  |  אלומיניום  |  קרקפת שומנית  |  הקשר בין בדיקת שיער לגילוי מתכות כבדות, למחלת הסרטן  |  תזונה לנשים הרות ומניקות  |  הקשר בין בדיקת שיער למחלת הסרטן  |  מערכת חיסון חזקה עם מערכת עיכול בריאה  |  הקשר בין בדיקות שיער להחמרת האוטיזם בילדים  |  





פלטפוס
 
פלטפוס הוא תופעה כאשר קשת האורכית של כף הרגל איננה מתעקמת כמצופה , והיא נשארת שטוחה כל הזמן. מצב זה גורם לסיבוכים אחרים בעקבותיו, ויש לטפל בו בכדי למנוע מצבים לא נעימים.
פלטפוס- איך זה קורה ומה זה בעצם?
פלטפוס הוא מולד, בעיה גנטית לעיתים. חשוב לציין כי ישנם אנשים שסבלו בהיותם נערים או ילדים מפלטפוס ועם השנים, הקשת ברגלם התעקמה קלות, ובכך נפתרה הבעיה לחלוטין. במצב של פלטפוס, הקשת האורכית, שמקשרת ישירות בין כריות האצבעות לעקב, שוכבת לחלוטין, ובכך יוצרת כף רגל שטוחה.
תפקידה של הקשת לבלום זעזועים בעת מצב של דריכה אל הרגל, ולחלק נכון את משקל הגוף בין עצמות כף רגלינו. כאשר ישנו שינוי במבנה של הקשת, היא לא מתפקדת כאמור כראוי ותקינותה נחלשת.
ישנם שתי צורות עיקריות של פלטפוס
·         פלטפוס קשיח-מצב בו הקשת האורכית איננה קיימת כלל, ולכן המבנה של הרגל שטוח לחלוטין.
·         פלטפוס גמיש- מצב בו הרגל שטוחה בעת העמסה של משקל על הגוף (דריכה על הרגל לדוגמא), אך
    כאשר הרגל מונחת באוויר, ניתן לראות את הקשת.
פלטפוס- למה זה גורם ?
  • בעיות גב וכאבי גב.
  • שחיקה של העקב וכאבי רגליים קשים
  • בעיות בהליכה, קושי בריצה
  • קושי בעשיית ספורט באופן כללי
  • קושי רב בעמידה ממושכת
  • ישנם כאלה (נדיר) הסובלים בסופו של דבר מנכות בעקבות איבוד מוחלט של גמישות כף הרגל.
כיצד נתמודד עם פלטפוס ?
למעלה מ -15% מכלל האוכלוסייה סובלים מאחד משני סוגי הפלטפוס, דבר שמראה לנו על שכיחות גבוהה יחסית. מדרסים הם הפתרון השכיח ביותר, אך לא תמיד הכי הולם.
עדיף לתרגל את הרגל ואת כף הרגל, בתרגילי שרירים מסוימים מלווים בפיזיוטרפיה, וכן התייעצות עם מומחה לכפות רגליים בעת מצב קשה של התופעה ובאין פתרון הולם.
כאשר יש שימוש במדרסים, עדיף להימנע ממדרסים אורטופדיים שמותאמים לרגל, בשל העובדה כי הרגל משתנה אצל אנשים הסובלים מפלטפוס ועלולה לגרום לבעיות ברכיים קשות, דבר שהוכח בכמה וכמה מקרים. לכן, עדיף לרכוש מדרסים מיוחדים, כאלה המתאימים את עצמם לרגל ובכך עוזרים לה להתמודד עם הפלטפוס.
כמו כן, חשוב להתאים את הנעליים אותם אנו נועלים לרגל שלנו, בשל המצב הרגיש בו היא נמצאת.
נעל שתומכת היטב בעקבים תעזור בהליכה ואף תשפר את איכות הרגל בכמה דרגות. חשוב לציין כי רוב חולי הפלטפוס, יסבלו ממנו זמן ממושך בשל העובדה כי פלטפוס איננו נעלם כליל כמעט אף פעם.


 
         
המידע באתר זה אינו מהווה התוויה רפואית ו/או תחליף לכל טיפול תרופתי ו/או התייעצות עם רופא מטפל, בכל מקרה של בעיה רפואית יש לפנות לרופא מטפל.
 
לייבסיטי - בניית אתרים