נאוה בריאות ואיכות חיים בע"מ - מהי אקופנקטורה יפנית?
 
 



ליעוץ: 09-9510981

     

    
רילקסטין ® RELEXSATIN  |  בדיקת סמים  |  60 -פרוביוטיקה 6 ביליון probiotics  |  הפרעות אכילה  |  תופעות הריון  |  פרוביוטיקה  |  L – גלוטמין ( GLN )  |  גרד בקרקפת  |  גרד באיבר המין הנשי  |  עור ,מחלות עור ונגעים עוריים  |  פתרון לנשירת שיער  |  ניהול אורך חיים בריא  |   פסוריאזיס  |  טרשת נפוצה  |  העור,מחלות עור וכיצד ניתן לעזור להן ע"י טיפול נטורופתי  |  ניקוי הגוף בריפוי בתזונה  |  אלומיניום  |  קרקפת שומנית  |  הקשר בין בדיקת שיער לגילוי מתכות כבדות, למחלת הסרטן  |  תזונה לנשים הרות ומניקות  |  הקשר בין בדיקת שיער למחלת הסרטן  |  מערכת חיסון חזקה עם מערכת עיכול בריאה  |  הקשר בין בדיקות שיער להחמרת האוטיזם בילדים  |  
 

מהי אקופנקטורה יפנית?

   
Historical development of Japanese acupuncture

מהי אקופנקטורה יפנית?

1-האקופונקטורה הגיעה ליפן בתחילת המאה החמישית לספירה,בתקופה שיפן ספגה השפעה ניכרת מסין,הן טכנולוגית,הן תרבותית והן רפואית.בתקופה זו הגיעו ליפן מהגרים מקוריאה, שהתישבו ביפן והביאו איתם אספקטים שונים של תרבות סינית וקוריאנית.כך נחשפה יפן לראשונה ליסודות הרפואה האורינטלית.במשך מאה השנים הבאות,הוזמנו ליפן מלומדים מקוריאה והעמיקו את הידע באקופונקטורה ורפואת הצמחים ביפן. חלק מהמורים הקוריאנים נשארו ביפן,ואימנו דורות של מטפלים בעלי שם.
מאוחר יותר נשלחו אנשי דת ומלומדים יפנים לבירת סין,והעמיקו את הידע ברפואת הצמחים ובדיקור.ספרים וכתבים סיניים הועתקו ונשלחו ליפן,שם קבלו יחס של כבוד אדיר, ונכנסו ישירות לפרקטיקה הרפואית, עקב העובדה שהיה זה הידע הרפואי המתקדם ביותר באותה תקופה.
במהלך המאה השביעית שיטת החוק שהונהגה ביפן, ה-" taiho code" ייסדה את "המשרד לאקופונקטורה" שקבע בין היתר שלושה "מעמדות" לעוסקים ברפואה. התלמיד,הרופא,והמורה.
במשך מאתיים השנים הבאות שהיו ידועות בשם-the nara period" " כל האספקטים של הרפואה האוריינטלית ובתוכם אקופונקטורה תפסו תאוצה. האקופונקטורה ורפואת הצמחים היו נפוצים,רופאים רבים עסקו בתחום, וחלקם החלו לכתוב טקסטים וספרי רפואה, ובכך קידמו את הרפואה ביפן. בשנת 984 לספירה אחד המטפלים הבולטים בתקופה, tamba yasunari כתב את "ishimpo"-טקסט הרפואה הראשון של יפן.
בתקופה זו לערך, הופסקה "הזרמת" השליחים לסין וקוריאה, והרפואה החלה להתפתח בצורה מבודדת יותר בתוך יפן.
שלוש מאות שנה לאחר מכן,(1100-1400) יפן היתה שרויה בכאוס מדיני וצבאי.השוגון(אדון צבאי) הראשון עלה לשלטון והחזיר את המסחר והקשרים עם סין.יפן שוב הייתה פתוחה לידע הסיני החדש,ונזירים יפניים שוב החלו "לייבא" רעיונות ופרקטיקות מסין. בתקופה זו נכנסה לתמונה המוקסה על מגוון צורותיה ושימושיה, כי הטיפולים הפשוטים האלו היו חלק מ"שרות" שניתן במקדשים בודהיסטים והיווה חלק מהדת עצמה.
בתקופה שבאה אחרי האיחוד של יפן בשלהי המאה ה 16 אנשי הרפואה המשיכו ללמוד טקסטים שיובאו מסין,וחיברו ספרים רבים ביפנית על אקופונקטורה ועבודה עם מוקסה. בין הרופאים הבולטים היה manase do san שלמרות שהיה הרבליסט,תרם רבות לתחיה של האקופונקטורה ביפן.
בין המאה ה16 למאה ה17, היו קיימות ביפן שלוש גישות שונות לרפואה,כל גישה היתה מיוצגת ע"י בית ספר אחר: the gosei school, the koho school, and the rampo school. .
בתי ספר אלה השפיעו אחד על השני והשלימו אחד את השני עד לסוף המאה ה19.
Gosei school בראשותו של manase do san התבסס ברעיונותיו ושיטת הלימוד בעיקר על השיטות והגישות הסיניות לרפואה.koho school נשאר צמוד בגישתו לרעיונות מתוך "discussion of cold induced disorders" ושלל בכל תוקף הרבה מהרעיונות החדשים שבאו מסין בטענה שהם השערות חלולות מתוכן.rampo school הושפע מאוד מהרפואה המערבית שהחלה להגיע ליפן מהולנד כבר במאה ה16.
במקביל,בתחילת המאה ה16, מדקר בשם sugiyama waichi פיתח שיטה להחדרת מחטים בעזרת צינור דק(מוליך) שבעזרתו ניתן להגיע לדיוק בהחדרת המחט ולהפחתת הכאב.הוענקה לו הדרגה הגבוהה ביותר כאקופונקטוריסט מטעם השוגון, ובית הספר שלו נעשה למוביל ולמשפיע ביותר ביפן. הגישה של סוגיאמה נעשתה מהר מאוד הגישה העיקרית ביפן.השימוש במחטים דקות ובצינור מוליך נעשתה חלק בלתי נפרד מהאקופונקטורה היפנית,ובמקום לנגוד את הגישות הקיימות מסין, הוא התעסק בלמצוא שיטות חדשות ולשפר שיטות קיימות.
בית ספר מפורסם נוסף (mubon school) השתמש בשיטה מיוחדת להחדרת מחטים לאיזור הבטן באמצעות סוג של פטיש עץ קטן.השיטה הזאת התעלמה כמעט לגמרי מהמרידיאנים והנקודות הקיימות והתרכזה בעיקר בבטן. גישה זו היתה נפוצה בעיקר במערב יפן מכיוון שהמשפחה הקיסרית ששכנה בקיוטו העדיפה שיטה זו.
לאט לאט התפתחו ביפן שיטות דיקור שמסתמכות יותר על תאוריות מערביות יותר,יותר ויותר מדקרים הניחו בצד את השיטות המסורתיות והתפתחו לכיוון מערבי יותר, וידע מדוייק יותר שהתבסס על האנטומיה והפיזיולוגיה המערביים.
במאה ה19,(the meiji restoration period)הסתימה התקופה הפיאודלית ביפן,והקיסר החזיר לעצמו את השליטה המלאה בכל התחומים. החיבור למערב היה חזק מתמיד,והקיסרות קידמה בברכה את דרכי המערב כחלק מרצון של הקיסר לפתח את יפן ולהפוך אותה למודרנית יותר.גם הרפואה,כמו הרבה תחומים אחרים, השתנתה לבלי הכר. העוסקים באקופונקטורה וצמחי מרפא היו חייבים לעבור מבחנים באנטומיה ופיזיולוגיה מערבית כדי לקבל רישיון לעסוק במקצוע.בתי ספר מקצועיים ורציניים נפתחו ועמדו בסטנדרטים גבוהים בהרבה ממה שהיו עד אז. המודל של הרפואה המערבית המודרנית נהיה אבן היסוד של האקופונקטורה.
ב1911 מדקר בשם matsumoto shirobei כתב טקס חיוני בשם:the study of acupuncture points. זה היה ספר לאיתור נקודות,שהסתמך בעיקר על הקלאסיקות אך לראשונה תאר את המיקומים בשפה אנטומית מערבית.ספר זה שימש מאז את כל בתי הספר של יפן.


כיום,ישנן מספר שיטות עיקרות של דיקור ביפן שנחשפו ופותחו ע"י מספר מצומצם של מאסטרים יפנים שנודעים עד היום באפקטיביות של טיפוליהם ואחוז ההצלחה הגבוה שלהם.
מטפלים אילו כתבו ספרים ומאמרים רבים שתרמו רבות לאקופונקטורה היפנית המודרנית.
בין הבולטים שבהם: מאסטר קיושי נאגאנו(kiyoshi nagano), דוקטור יושיו מאנאקה(yoshio manaka) , מאסטר יושיהירו קאוואי(yoshihiro kawai),מאסטר אוסאמו איטו(osamu ito) מאסטר שודו דנמאי(shudo denmai).
הרפואה היפנית כיום מתבססת בעיקר על אבחנת בטן(hara diagnosis) ומידע מערבי על מצב החולה.(בדיקות מעבדה,סינדרומים מוכרים ברפואה הקונבנציונלית וכ"ו) הדיקור נעשה עם מחטים עדינות ודקות במיוחד בעיקר בעזרת מוליך, יש שימוש נרחב במוקסה עדינה, וחימום מחטים מתבצע כמעט בכל טיפול. יש דגש מהותי על דיוק במציאת המיקום,זווית המחט, ועל שינוי מיידי ברפלקסים בבטן ובאזורי הכאב כתוצאה מהדיקור,שמהווה אינדיקציה לשינוי

 

 

 

 

         

המידע באתר זה אינו מהווה התוויה רפואית ו/או תחליף לכל טיפול תרופתי ו/או התייעצות עם רופא מטפל, בכל מקרה של בעיה רפואית יש לפנות לרופא מטפל.
    סליקה מאובטחת באמצעות:
PAYPAL
לייבסיטי - בניית אתרים