נאוה בריאות ואיכות חיים בע"מ - להפיק בריאות ממכרות המלח
 
 



ליעוץ: 09-9510981

     

    
רילקסטין ® RELEXSATIN  |  בדיקת סמים  |  60 -פרוביוטיקה 6 ביליון probiotics  |  הפרעות אכילה  |  תופעות הריון  |  פרוביוטיקה  |  L – גלוטמין ( GLN )  |  גרד בקרקפת  |  גרד באיבר המין הנשי  |  עור ,מחלות עור ונגעים עוריים  |  פתרון לנשירת שיער  |  ניהול אורך חיים בריא  |   פסוריאזיס  |  טרשת נפוצה  |  העור,מחלות עור וכיצד ניתן לעזור להן ע"י טיפול נטורופתי  |  ניקוי הגוף בריפוי בתזונה  |  אלומיניום  |  קרקפת שומנית  |  הקשר בין בדיקת שיער לגילוי מתכות כבדות, למחלת הסרטן  |  תזונה לנשים הרות ומניקות  |  הקשר בין בדיקת שיער למחלת הסרטן  |  מערכת חיסון חזקה עם מערכת עיכול בריאה  |  הקשר בין בדיקות שיער להחמרת האוטיזם בילדים  |  
 

להפיק בריאות ממכרות המלח


חולי אסטמה וברונכיטיס, אנשים הסובלים מנזלת כרונית או ליחה, יכולים לנשום לרווחה הודות לחדר המלח.
המלח הטבעי המגיע בגושים גדולים לקליניקת "נשימה" ברעננה, ידוע כבעל תכונות ריפוי מיוחדות. הוא סופח נוזלים, מחטא את מערכת הנשימה והוא אנטי דלקתי.
כתבתנו חוותה התרחבות בריאותיה בקרב המחצב הפשוט והמופלא

סבא של ברוך בקר היה חולה אסתמה קשה מילדות. בזמן מלחמת העולם השנייה הוא נפצע בפולין מכדור ברגל ואושפז במכרה מלח בווליצ'קו. עם הזמן הרופאים שטיפלו במכרות שמו לב שהמטופלים ששכבו במכרות המלח זמן רב לא סבלו מהצטברות נוזלים בגוף, מה שקורה לעתים קרובות לאחר ניתוחים בשכיבה ממושכת או בטיסות ארוכות. אחרי המלחמה יצא סבו של ברוך מהחדר בריא, ומאז פעם בשנה נהג לנסוע למכרות המלח לטיפול שהחזיק אותו למשך כל השנה ללא התקפים, אשפוזים ותרופות.

מעז יצא מלוח
סגולות המלח התגלו לאחר מלחמת העולם השנייה כשחיילים פצועים, עובדים בכפייה ואנשים שברחו מהנאצים שהיו בעלי בעיות נשימה - נרפאו. כשהבינו שלמכרות המלח יש תכונות ריפוי מיוחדות, החלו לרפא באמצעות שהות בחדרי מלח. כיוון שלא כל אחד יכול היה להגיע לעומק 300 מטר מתחת לפני הקרקע, יצרו אקלים של מכרות מלח על פני האדמה. הריפוי בחדרי מלח, בשיטה הנקראת "ספלאותרפיה", נפוץ במקומות רבים בעולם בשנת 2000 הביאו ברוך בקר ומשפחתו לארץ את חדר המלח הראשון ומאז נבנו ברחבי הארץ חדרי מלח נוספים, אחד מהם הוא "נשימה" ברעננה, בניהולו של אסף אדורם.
אסף אדורם, 40, מהרצליה, הוא עורך דין בהשכלתו. בעבר עסק בתחומים רבים ומגוונים והגיע לחדר המלח כמטופל לפני שנה וחצי. מגיל 30 הוא החל לסבול מאסתמה, מסינוסיטיס ומאלרגיה, שהציקו לו ממש. הוא ניסה משאפים, אבקות לריאות, ונטולין, אנטי היסטמינים ודיקור, אבל דבר לא עזר.
איך התגלגלת לפתיחת חדר המלח ברעננה?
"הייתי אצל מומחים רבים והפתרונות שהם הציעו לי אכן הקלו עלי, אבל הבנתי שאני הופך תלוי בטיפול, והתסמינים כל הזמן חוזרים בצורה זו או אחרת. לא רציתי לצרוך תרופות באופן קבוע, חיפשתי חווית ריפוי נעימה וטבעית. לחדר המלח הגעתי בעקבות תכנית טלוויזיה שראיתי ואז בדקתי באינטרנט, ביררתי ולמדתי את הנושא. ערכתי סדרת טיפולים ומצבי השתפר באופן מופלא. הבנתי שבאזור השרון אין חדר מלח, אז החלטתי להקים אחד".
כיצד בונים חדר מלח?
"חדר המלח שלי נבנה מבלוקים שייבאתי ממכרה בשם סלוט וינו באוקראינה. הוא בנוי מעשרים טונות של מחצב טבעי בן מיליוני שנה, בעל 98 אחוזים של נתרן כלורי. לצורך ההשוואה, בים המלח שיעור הנתרן הכלורי עומד על 15 אחוזים".
מהו היתרון של נתרן כלורי?
"ריכוז מלח גבוה משמעו ספיגה גבוהה. מלח שיצא מעומק האדמה הו\חוצה מתחיל לנשום, כלומר סופח לחות, וכך מתפורר. רסס דק של המלח מצטבר בתוך החדר הסגור, וכשהמטופל נכנס הוא שואף את האוויר המלוח פנימה לדרכי הנשימה, המלח סופח לו את הליחה שמצטברת על דפנות הריאה או בחלל הסינוסים וגם מחטא את אזורי הליחה. למלח יש יתרונות נוספים - הוא מחטא את מערכת הנשימה והוא אנטי דלקתי. כתוצאה מיתרונות אלה, המלח מביא לכך שהנוזלים של אדם הסובל מנזלת כרונית או מליחה מתנתקים ממקומם ויוצאים דרך דרכי הנשימה - האף והפה. השהות בחדר המלח מחטאת אצל אדם הסובל מאסתמה וברונכיטיס את מערכת הנשימה בלי דלקות. המטופלים שמגיעים לכאן נפגשים עם אח מקצועי שמעניק להם ייעוץ אישי בכל הנוגע למצבם".
האח המקצועי הוא ברוך בקר, 32, נשוי ואב לשניים. בקר הוא אח מוסמך שעלה לפני 13 שנים לארץ מאוקראינה, שם התמחה בטיפול בבעיות דרכי הנשימה בחדרי מלח ובמכרות מלח, שיטה המקובלת כטיפול משלים לרפואה הקונוונציונלית בכל אירופה. לטענתו, באירופה תמיד הייתה רפואה קונוונציונלית ובמקביל סבתות שטיפלו בכוסות רוח. בשנת 1982 החלו ללמד את הרופאים רפואה משלימה, בהנחה שהמטופלים יעדיפו להגיע לרופאים בעלי ידע הוליסטי.
ב-1991 הוא התחיל ללמוד רפואה וחיפש התמחות. כדי לשמור על הקשר לקהילה היהודית וכדי לא לנסוע לסיביר, הוא מצא התמחות ספציפית לאוקראינה - טיפולים במכרות מלח. כשעלה לארץ התגייס לצבא ושירת בגבעתי כחובש. לקראת שחרורו מהצבא, בשנת 2000, כשהוריו הגיעו לישראל, הם בנו יחד את חדר המלח הראשון בארץ, ומאז תחת אותה רשת הוקמו חדרי מלח נוספים. פעמיים בשבוע הוא נמצא בחדר המלח ברעננה, מדבר עם אנשים, נפגש עם כל מטופל לפחות פעם אחת ומטפל בתינוקות שסובלים מליחה באמצעות לחיצות או עיסוי.
מדוע מצטברים נוזלים בגוף?
"הריאה שלנו היא אמבטיה שצוברת נוזלים, לפעמים המקור של הבעיה לא נמצא שן, אבל שם הכל מתרכז. אדם שסובל מאי ספיקת לה יצבור נוזלים בריאה, ואצל אדם שסובל מאולקוס הקיבה מזרימה חומצה לוושט ולגרון; הגוף מייצר נוזלים לשטוף את אלה, והנוזלים בסופו של דבר מצטברים בריאות. אצל אדם שיש לו פריצת דיסק בחוליות הצוואר, הסינוסים מתמלאים בנזלת, ואנשים שיושבים על כיסא גלגלים ללא יכולת לנוע, גם הם צוברים נוזלים. דווקא שיעול וליחה מוגברת ביציאה מהטיפול הם סימן טוב להחלמה".
באילו מחלות מטפלים בחדר מלח?
"ברונכיטיס, סינוסיטיס, נזקי עישון, נזלת כרונית וכל הבעיות בדרכי הנשימה. במקרה של סי-או-פי-די ואמפיזמה - מחלות כרוניות שבהן תפקוד הריאה יורד, המופיעות אחרי גיל 50 בגל ל עישון או אסתמה שלא טופלה - אפשר לייבש את הליחה מדופן הריאה, להאט את קצב התפתחות של הצלקת שנוצרה שם, להרוג את החיידקים וכך להגדיל את נפח הריאה ואת יכולת ספיגת החמצן. נזקי עישון או זיהום אוויר כמו ליחה על דפנות הריאה, או זפת וניקוטין אצל אנשים מעשנים, חוסמים את נתיב החמצן, וחדר המלח יכול לעזור. במקרה של מחלות כרוניות חדר המלח מקל, מעניק איכות חיים טובה יותר. למשל אצל אנשים שסובלים מאלרגיה, בעקבות חיטוי מערכת הנשימה תופעות האלרגיה ייעלמו או יהיו קלות יותר באופן משמעותי".
כיצד הגוף מגיב פיזית לחדר מלח במקרה של אלרגיה?
"חדר המלח נקי מאלרגנים,כך שמערכות הגוף לא צריכות להילחם באלרגיות שמופיעות באוויר החופשי, והמערכת החיסונית אינה נדרשת להתגונן מפני גורמים חיצוניים ומתפנה לקבל את הטיפול. בטיפול באלרגיה המלח עובר בחלל הסינוסים ובוושט ויוצר מעין חוצץ בין האלרגנים המצויים באוויר ובין הרגישות הפנימית של הגוף. המלח נשאר בגוף 48 שעות אחרי הטיפול. המטרה היא לתת לגוף לנוח תקופה מהחולי היומיומי, 'להוציא את החיילים של מערכת החיסון לרגילה'. כשהמערכת חוזרת לעצמה והיא לא עייפה מהמאבק היומיומי, היא אולי תעורר את עצמה להתגונן מפני האלרגנים".
מתברר שחלק גדול מהמטופלים בחדר המלח הם ילדים. מגיל ארבעה חודשים אפשר להכניס תינוק לחדר מלח. ילד עד גיל 12 נכנס עם מלווה, ומשחק בצעצועים ובמלח שנמצא על רצפת החדר. אצל מבוגרים הטיפול לפעמים מתעכב כיוון שהגוף גדוש בתרופות, ואז יש לנקות אותו תחילה כדי לעורר את המערכת החיסונית. אצל ילדים הטיפול מאד אפקטיבי, כי גופם לא הואבס בתרופות במשך שנים. בתוך ארבעה טיפולים ניכר אצלם שיפור משמעותי.
השקד השלישי של יותם, בן שנה וחצי, גדל באופן שהפריע לנשימתו בנחירות בלילה ובנזלת כרונית. אמא קרן מספרת שההמלצה הרפואית החד משמעית הייתה לנתח. אבל היא החליטה לנסות חדר מלח.
האם הטיפול העלים את הבעיה?
"הוא לא העלים אותה, אבל מאד הקל בסימפטומים שהזכרתי - נשימה רגועה יותר בלילה ויובש מנזלת. אני לא יודעת להגיד בוודאות עדיין, כי התופעות באות והולכות. כרגע אנחנו בתחזוקה".
מה היו תגובות הרופאים להחלטתך?
"היו רופאים שלא ידעו במה מדובר. רופאת המשפחה שלנו היא מליטא והיא בעצמה טופלה במכרות מלח כך שהיא מאד עודדה, והיו כאלה שאיימו עלי שאני גורמת נזק לילד ושרק ניתוח יעזור".
המטופל מתייבש
בחדר המלח שלו מציע אסף סדרה בת 14 טיפולים שלאחריה יש כאלה שלא יצטרכו לחזור ויש שיזדקקו לטיפולי תחזוקה. הוא מסביר שבארבעת הטיפולים הראשונים מייבשים את הליחה מהשכבות העליונות של הריאה או את הנזלת שעל הסינוסים. בארבעת הטיפולים הנוספים המלח חודר פנימה לחלל המפונה מליחה, הורג את החיידקים המצטברים בחלל הסינוסים או הריאה ומרפא את הפצעים שנגרמו מהצטברות הליחה לאורך השנים. שני הטיפולים האחרונים תומכים בריאה בתקופה שבה היא מתרגלת למצב החדש (חוסר נוכחות של ליחה).
יש כללי התנהגות בחדר המלח?
"נכנסים לחדר מלח עם ניילון על כפות הרגליים, כדי לשמור על הסטריליות. מעבר לכך אנשים חופשיים לעשות כרצונם - הם ישנים, קוראים, נרגעים, עושים מדיטציה... הטיפול הוא מהנה, טבעי, לא כואב ולא פולשני. היתרון של חדר המלח הוא אי תלות במטפל. רפלקסולוגיה, למשל, היא שיטת טיפול טובה, אבל טיב הטיפול תלויה בטיב המטפל. כאן לא קיימת הבעיה הזו".
מה האחריות של המטופל?
"אנחנו מבקשים מאנשים לחפש במקביל את מקור הבעיה. יש כאלה שיוצאים מהחדר ומיד מדליקים סיגריה ונהנים ממנה יותר כי פתאום יש להם מקום. אבל הרעיון המרכזי הוא להראות שיש חיים בלי תרופות ושאפשר להביא את המערכת החיסונית להגן על הגוף באופן טבעי ללא התערבות פולשנית".
אסף מספר שכבר היה ביקוש לגם לחדר לבעלי חיים, ושבימים אלה מתנהל משא ומתן עם קופות החולים להכניס את חדר המלח לרפואה המשלימה שלהן.
אני נכנסת לחדר הקריר, מתרווחת על הכורסה הנוחה, מאזינה למוזיקת הרקע ונחה. בהתחלה אני מרגישה עקצוצים בחלל האף, אך הם עוברים ואני שוקעת בזמן איכות תוך נשימות עמוקות. מסביבי מחצב בן מיליוני שנים, ואפשר להגיד תודה לגרגירי המלח שהגיחו מתוך האדמה ובטובם מחטאים ומבריאים אוויר וגופים.


מיה הוד - רן

 

 

 

 

         

המידע באתר זה אינו מהווה התוויה רפואית ו/או תחליף לכל טיפול תרופתי ו/או התייעצות עם רופא מטפל, בכל מקרה של בעיה רפואית יש לפנות לרופא מטפל.
    סליקה מאובטחת באמצעות:
PAYPAL
לייבסיטי - בניית אתרים